Jun 5, 2024

wifi Broadcom BCM4311 si Linux

Nu de mult am primit de la un amic o vechitura de laptop batrin de 15 ani dar pefect functional. A fost casat si arucant afara din fostul lui loc de munca iar amicul l-a pescuit si reconditionat. L-a facut bucati si a curatat tot praful adunat in el insistind in special la procesorul dual core pe care l-a pus la loc uns bine cu pasta termica de contact cu radiatorul. 

Pina aici munca de bijutier inrait in munca dar ce sistem de operare fiabil sa puna pe el ? L-a indopat cu 4GB RAM si mi la dat mie sa ma descurc cu el ... :-) . Eu la rindul meu, daca am vazut ca inca arata bine batrinelul, am zis sa-i mai dau o sansa si am pus win7 ...pifff, apoi win8 ... pifff din nou desi asta a avut un pachet bun de drivere care au vazut tot prin el, dar am dat de probleme cu softul care incepe sa ceara minim win10 /11. Win 10 este pe net unul puricat si dat de NTDEV pe arhive... procesorul dulal core e slab. Apoi am trecut la vechea mea iubire Linux :-) . Alte incurcaturi de kernel nou la scula veche. Nici Puppy nu a vrut sa mearga pe el, Am trecut la Manharo cu Xfce, himm ... bunicel dar puturos, lent, lag, nu tu aplicatii etc. Am incercat noul Q4OS cu Plasma 6.0 ...piff ! Nu mai e ce a fost.  Am cautat mai departe si-am incercat Android for PC ... nu. Apoi am trecut la distributii care sunt mai dedicate pt old PC cum ar fi LXLE .. .da, a vazut tot prin el si nu e rau. DSL acum pleaca din nou si este numai RC4 dar a sarit in TOP 50 de locuri ! Merita atentie.

Placa de WiFi din poza (Broadcom BCM4311) asta m-a disperat caci nu are un driver open source si este mai veche asa ca pina la urma singura solutie practica a fost inlocuirea ei cu alta altfel Manharo nu vazut WiFi din router. :-(

Pina la urma totul a fost bine si am gasit o distributie Linux din Est :-) - nu zic care - dar este bazata pe RedHat/Fedora, adica are pachete.rpm ... si asta e super pt batrinul Dell 1520. Aplicatii am gasit destule pt ce-mi trebuie si update vin direct din serverele lor unde au stocata arhiva pt distro. 

La anul win10 devine abandonware si nu vedeti update la el ... asa ca luati de bun sfatul meu si cautati alte solutii ca alfel o sa dati cu banu' pt alte scule de care practic nu aveti nevoie.

https://distrowatch.com/