Jan 13, 2013

QSL card in CB radio

"...In ce priveste QSL-urile, daca tot a venit vorba, zi-mi si mie cum se procedeaza. Se trimit fizic, sub forma de carte postala? Sau se foloseste o varianta electronica?
Pana acum am lucrat doar de placere si ca sa ma obisnuiesc cu limbajul si nu am cerut inca nici un QSL card, dar chiar m-ar interesa cum se procedeaza."
Toate cele bune,
233YO962 Sorin Tilvescu
"... am o intrebare ... pentru QSL cum dau datele de contact ... sau mai bine zis de unde ii spun sa le ia ... "
      
cu respect 233YO333 - Sergiu P.

Doua intrebari cu acelasi subiect, asa ca e bine sa raspund aici pentru toti cei interesati de QSL card.

In primul rind va recomand sa inscrieti indicativul de CB in marile baze de date de la : wwwqrz11.net si/sau la www.qrz11.com , pentru ca in timpul redus al unui QSO nu prea ai timp sa dictezi adrese lungi si inclcite in limbi straine :-) e suficient sa zici : " my friend you find me on qrz11.net " si gata, e clar pentru cei mai multi operatori experimentati.
QSL cardul este ultima forma de politete radio si de fiecare data cind ne este solicitat trebuie expediat ... chiar daca costa, si costa mult prin posta clasica, asa ca mai bine un e-qsl in format.jpeg prin e-mail cind se poate, e mai modern si mai rapid. La posta clasica o solutie de reducere a costului ar fi expedierea lui in regim de "tipizate" ... un coleg zice ca e ok, am sa incerc si eu sa vedem cam cit dureaza.

PS. Costul la zi al unui timbru pentru zona UE este de 2,10 RON (prioritar/par-avion), si de 1,00 RON (imprimate tipizate) + alte cheltuieli directe si indirecte :-) /la 100 QSL-uri expediate ... = ...?!