Jan 24, 2014

YR












Si daca nu era semnal la telefon ?? 
120.5 MHz /AM ... turnul de control pierduse legatura in fonie, iar in RO cele mai multe echipamente sunt pt FM si frecventele de urgenta ...
Am incercat si eu pe 22AM/CB11 intr-o zi cu soare ... poti sa zbieri in Deva "SOS" sau "proba de statie" pina nu mai poti ... nu te aude nimeni.
Avem asa : AirBand, MarineBand, AmateurBand, TrukerBand, FreeBand, PMRBand, ... si nici una nu are un "numitor comun" cu cealanta ... fiecare e cu echipamentul ei (statie/antena) necompatibile intre ele...:-( un complect haos zic eu. Practic, la nevoie, un iaht nu poate comunica cu un camion sau un avion, (mai puneti in ecuatia asta si un turist montan...) iar un amator cu nici unul ...NU sunt interoperationale si asta la nivel UE nu numai in RO. Yep, o tara din alianta NATO s-a bazat pe interceptarea facuta de satelitii sovietici :-)  si la o adica raspunsul primit a fost zero,...din acest moment era practic o misiune pentru elicopterele speciale "Puma" de la MAN si nimeni nu l-a ascultat pe ministru' apararii... ISU a avut noroc din popor, altfel era si mai rau.