May 10, 2010

Roma

Ieri a fost o propagare deosebit de buna cu Italia, zgomot si fading mic. Primele semne de deschidere au fost de dimineata, dar skip-ul a fost dupa amiaza, asa ca am avut placuta ocazie sa incerc un Allamat 296 deblocat la DX, caci era deja pe masa de lucru.
Italienii folosesc modulatia AM, dar am continuat sa insist in FM pe ch31 pina cind amicul Franco din Roma s-a prins si-a schimbat modul de lucru :-) a urmat un placut QSO la care a participat si Renato din Tivoli. Semnalul meu in Cetatea Eterna era deosebit de puternic si modulatia super, chiar daca am folosit mik-ul original, nu cel cu preamplificare si ecou.
Pe la 18:30 CFR a aparut si amicul nostru Viorel tot din Roma, mai precis soseaua NE la 10 km. I-au raspuns la apelul in limba romana foarte multi din tara (Timisoara, Arad, Baia Mare ..) si mai avea si QRM local asa ca la un moment dat a propus sa facem QSY pe 27.415 MHz .. :-) dupa ce ne-a tot intrebat daca ne tin sculele ... si aproape toata "haita" a putut, asa ca am avut un un qso de zile mari. Pur si simplu auzeam ciripitul pasarelelor din curtea lui Viorel, iar el era dispacher-ul nostru, caci normal noi nu ne auzeam intre noi din pacate.
La un moment dat l-am pierdut pe Viorel, asa ca am continuat sa scanez banda in cele 400 de canale ca sa vad ce mai e ..si era pe canalul "45" (27.485) dar numai in AM, si ce semnale ... Am schimbat imediat statia si-am luat Intek-ul 490+ ceva. Apel in italiana si qsy un canal mai sus. Distractia a fost pe cinste. Toata Italia a raspuns, din Nord pina in Sicilia .. Maximo, Vito, Marco sunt numai citiva din amicii cu care am vorbit.
AM-ul m-a recucerit. Ce FM si SSB ? Zgmot mare la una si flueraturi la alta :). Simplu si linistit, vechi da' bun. AM !