Oct 13, 2011

Alimentarea statiilor radio CB - 2

Simplul fapt ca ati stabilizat si filtrat foarte bine sursa de tensiune care alimenteaza statia radio CB nu inseamna ca ati si scapat de toti parazitii din retea (practic o antena LW). Era mai mult o banuiala de-a mea, dar intr-o seara a cazut alimentarea cu energie electrica in aproape toata Deva ... :-), lucru mai rar in ultima vreme, dar uite ca s-a intimplat, asa ca pentru mai mult de 3/4 de ora statia - un "Lafayette Zeus" la momentul acela - a ramas alimentata numai din acumulatorul tampon, si minune mare era o liniste radio in banda de parca eram sus pe cetate, se auzeau bine statii de la 10-15km, iar S-metrul arata zgomot nul. Nici nu-i de mirare la cite TV-uri si PC-uri sunt azi in functiune intr-un bloc, si toate sunt alimentate cu surse in comutatie... Asa ca am inceput sa experimentez cu diverse filtre de retea 220 Vac recuperate de prin diverse echipamente ... si pina la urma unul a dat rezultate, asa ca l-am inseriat frumos pe alimetarea de retea.


Ulterior am inceput sa caut ceva gata facut pe internet si-am gasit filtre de retea la cca. 70...100 RON buc. (model EF 3000) gata incasetate in metal si cu una doua prize pe panoul din fata.